• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Nä. Det är kanske olika. Jag fick meddelat mig av handläggaren att min ansökan gick ut till alla mina borgenärer, vilket ja själv tyckte var onödigt då ja själv ”ansökte om att få betala mer”. Fyra av mina borgenärer hade svarat att dom ansåg att jag skulle betala mer, men därefter meddelade likväl Skusan (efter deras uträkning) att ja likväl inte skulle betala mer… Lite snopet för mina borgenärer kan ja tycka…
Dom kunde lika väl ha skitit i att först skicka ut min ansökan till borgenärerna utan istället skicka ut min ansökan med KF:s ställningstagande, vilket då visade på att jag hade gjort rätt med att skicka in omprövning, men att betalutrymmet inte var tillräckligt högt för att generera ett bifall.
Jag ser dock inte vad det spelar för roll huruvida dom skickar ut att du ansökt om utökat betalutrymme eller ej. Jag kan dock tänka mig att om KFM inte skickat till dina borgenärer och dina borgenärer året efter gjort en upplysning på dig och sett att du fått utökat betalutrymme så skulle säkert de begära en omprövning och det skulle innebära merjobb för KFM i onödan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nä. Det är kanske olika. Jag fick meddelat mig av handläggaren att min ansökan gick ut till alla mina borgenärer, vilket ja själv tyckte var onödigt då ja själv ”ansökte om att få betala mer”. Fyra av mina borgenärer hade svarat att dom ansåg att jag skulle betala mer, men därefter meddelade likväl Skusan (efter deras uträkning) att ja likväl inte skulle betala mer… Lite snopet för mina borgenärer kan ja tycka…
Dom kunde lika väl ha skitit i att först skicka ut min ansökan till borgenärerna utan istället skicka ut min ansökan med KF:s ställningstagande, vilket då visade på att jag hade gjort rätt med att skicka in omprövning, men att betalutrymmet inte var tillräckligt högt för att generera ett bifall.
Ok, mina tog Kfm beslut om utan hänsyn till borgenärerna.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
När under processen var du tvungen att visa detta?
Innan inledande eller var det när betalplan skickades ut och långivarna fick säga sitt?
Det är så olika det vad som blir av nyare skulder verkar det som, men jag kan tänka att om man bara har nya skulder ser det inte så bra ut. Själv var mitt nyaste 6 månader ca och det äldsta 5-6 år sen ligger alla andra skulder där i mellan så vi får se. Jag har inte hittills behövt redogöra för något, betalplan är hos borgenärer och jag väntar på beslut.
Dock i samtal berättade jag för handläggare att skulder har ”bytts ut” då skuldsättningen började redan för 12 år sen och fick till svar att det är vanligt att det blir just så
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det är så olika det vad som blir av nyare skulder verkar det som, men jag kan tänka att om man bara har nya skulder ser det inte så bra ut. Själv var mitt nyaste 6 månader ca och det äldsta 5-6 år sen ligger alla andra skulder där i mellan så vi får se. Jag har inte hittills behövt redogöra för något, betalplan är hos borgenärer och jag väntar på beslut.
Dock i samtal berättade jag för handläggare att skulder har ”bytts ut” då skuldsättningen började redan för 12 år sen och fick till svar att det är vanligt att det blir just så
Min nyaste skuld är rätt så precis 2 år idag , håller verkligen tummarna detta går igenom nu :) sökte 1 september :)
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Min nyaste skuld är rätt så precis 2 år idag , håller verkligen tummarna detta går igenom nu :) sökte 1 september :)

Ja hoppas att det går vägen för dig! Du som kämpat på ordentligt!

jag väntar på första samtalet. Ansökte sista juni! För mig är hindret att jag jobbar deltid nu, med en sjukskrivning bakom mig… men läkarintyg finns ju som en extra förklaring till allt..: och så har vi sålt hus o allt av värde. Så förutom min deltid så har vi gjort allt vi kunnat
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja hoppas att det går vägen för dig! Du som kämpat på ordentligt!

jag väntar på första samtalet. Ansökte sista juni! För mig är hindret att jag jobbar deltid nu, med en sjukskrivning bakom mig… men läkarintyg finns ju som en extra förklaring till allt..: och så har vi sålt hus o allt av värde. Så förutom min deltid så har vi gjort allt vi kunnat
Håller verkligen tummarna att du också får det :) verkligen värd är du det ! Då har du väntat 2,5 månad nu ? Hoppas hoppas verkligen :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag ser dock inte vad det spelar för roll huruvida dom skickar ut att du ansökt om utökat betalutrymme eller ej. Jag kan dock tänka mig att om KFM inte skickat till dina borgenärer och dina borgenärer året efter gjort en upplysning på dig och sett att du fått utökat betalutrymme så skulle säkert de begära en omprövning och det skulle innebära merjobb för KFM i onödan.
Exakt så jag tänkt oxå.
Mina borgenärer kan förvisso inte se att mitt betalutrymme ökat då min lön inte har ökat avsevärt, men dom kan ju se på en upplysning att jag har flyttat och att jag är sammanboende och då troligtvis har lägre fasta kostnader då man delar dessa… :)

…men jag håller med Dig…genom att KF skickade ut infon direkt till borgenärerna, så har detta förmodligen eliminerats… :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp